Wednesday 5 March 2008

Retkikunta: Merenkäyntiä

Herrantähden miehistöni,

Tällaista merenkäyntiä en ole kokenut sitten seikkailuni Biscayanlahdella monta kuunkiertoa sitten... anteeksi rouva. Ei näitä aluksia rakenneta niinkuin ennen. Löytyy kokolattiamattoa ja messinkisiä sisustuksen yksityiskohtia, mutta merikelpoisuus? Suoraan sanoen tämän aluksen merikelpoisuus on vitsi.



Joimme jo kaikki roskiksessa viilentämämme oluet. Miehistöni on hajaantunut. Eikun tuossa on Hedelmäpeli-Pekka! Pekka! Pekka! Mikä suuri onnettomuus on langetettu päälleni kun oman miehistöni jäsen vain tönii minua pois luotaan? Hei! Etkö tunnista minua? Kyllä sinä ehdit pelata sitä hedelmäpeliä myöhemmin, Pekka.

Eikun minä lähdenkin tämän aluksen diskoteekkiin. Siellä soitta sitäpaitsi miehistömme jäsen Garethio levyjä. Niin - minun miehistöni, ei tämän kirotun aluksen! Olen itseäni alttiiksi panien johdattanut meitä jo monta kuukautta kohti luvattua maata, ja mitä tekee miehistöni hädän hetkellä? Hylkää minut!



Herra Isä, keinuuko tämä alus vain enemmän ja enemmän? Eikun hei, sieltähän tulee ylimatruusini Peki kädessään tarjotin täynnä tequilaa... tämä todellakin vie ajatukset takaisin Biscayalle. Ei kiitos, täytyy pysyä tilanteen herrana, en millään voisi. Näet Peki, minulla on tehtävä. No jos yhden sitten, kippis.

Ai, niitä on paljon? No jos sitten otan toisenkin. Onko sitruunaa?

Miehistöni,

Taidan antaa ylen.



Casper G.

Schtroemman.

1 comment:

Anonymous said...

kuulostaa tutulta. ihan kuin täsmälleen sama olisi tapahtunut muutama vuosi sitten.